برخی مشکلات رطوبت زیرکار کفپوش pvc

نمونه نشت رطوبت به دیوار
2,330

برخی مشکلات رطوبت زیرکار کفپوش pvc

یکی از مشکلات شایع در ساختمان های بخصوص قدیمی یا غیرمهندسی, نشت رطوبت به کف یا دیوارهای داخلی منازل است. بسیاری از بینندگان سایت سئوالاتی را در این مورد مطرح نموده اند که برای نمونه متن پرسش و پاسخ به یکی از عزیزان را عینا باطلاع دوستان میگذاریم :

          نمونه نشت رطوبت به دیوار

پرسش :

سلام و خسته نباشید. برای قسمت سالن و آشپزخانه که کف فعلی سرامیک هست، میشه از کفپوش pvc استفاده کرد؟ البته شمال هستیم و بعضی دیوارها کمی رطوبتی. ممنون میشم راهنمایی کنید، چون جاهای مختلف که پرس و جو کردیم جوابهای متفاوتی گرفتیم.

پاسخ :

با سلام متقابل و تشکر,

پیشنهاد ما آنست که قبل از هر اقدام علت نشت رطوبت را یافته و مشکل را برطرف نمائید. رطوبت داخلی ساختمان میتواند دلائل متعدد داشته باشد. لذا بهتر است با یک مهندس خبره و معتمد محلی مشورت نمائید تا ضمن بازدید, علت روشن شود.

عدم رعایت اصول فنی عایقکاری سرویس ها, یکی از شایعترین دلائل نشت رطوبت از داخل ساختمان ها است.

برای استفاده از هر نوع کفپوش ( از جمله کفپوش pvc و پارکت لمینت ) یا دیوارپوش, لازم است قبلا رطوبت زیر کار مرتفع گردد. رطوبت محیط مناسبی برای رشد کپک و انواع حشرات بوده و در صورت حبس, فضای منزل را بشدت بوی ناک  میکند.

رطوبت شمال کشور نسبت به نواحی مرکزی, شرق و غرب البته بسیار بیشتر است. اما میتوان و باید با تمهیدات مناسب فنی و مهندسی, مانع نشت رطوبت به داخل ساختمان شد. رفع این مشکل ممکن است از داخل یا بیرون ساختمان قابل انجام باشد. برخی مواقع مشکل مربوط به عدم رعایت اصول عایق کاری ( ایزولاسیون ) در مرحله کُرسی چینی می باشد که رفع آن مشکل تر و مستلزم هزینه و زمان بیشتر است.

یکی از دلائل عمده نشت رطوبت دیوار و کف منازل, عدم ایزولاسیون صحیح روی کرسی چینی روی پی دیوارهای داخلی یا خارجی ساختمان است.

بهرجهت بدون بازدید مستقیم کارشناس نمیتوان در این مورد اظهار نظر کرد. پیش از این نیز متذکر شدیم که هر کار فنی, تخصصی متفاوت است و مورد فنی مربوط به ساختمان را نمیتوان با مشورت با نصاب کفپوش pvc یا پارکت لمینیت یافت و برطرف کرد.

موفق باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.